woensdag 11 juni 2014

1 maand op reis! - travelling for 1 month

Looking for English? Scroll down a bit!

9 verschillende bedden, plus 1 busstoel als slaapplek
3 vliegtuigen
4 keer op een boot
1 treinritje van en naar Niagara falls
11 busritjes tussen vliegvelden, steden en bezienswaardigheden
1 boek en een half tijdschrift gelezen
7 museums bezocht
4 watervallen gezien
3 verschillende valuta
526 Foto's

Het is bijna niet bij te houden wat ik allemaal al gezien heb...zelfs in mijn eigen dagboek loop ik soms achter met wat ik gezien heb en wie ik ontmoet heb.

De eerste paar weken heb ik echt even moeten wennen aan de reismodus. Ik denk dat ik 'm in Quebec dan echt gevonden had. Het is nogal een verschil van je eigen kamer en thuis met famlie naar leven uit een backpack en met vreemde medereizigers in een hostel. Om de zoveel dagen een ander bed, een douche die anders werkt en wisselende kamergenoten. Of in eens een prive-kamer als er geen mede-reizigers opduiken. Dat kan ook in een hostel. En elke keer een stad om te ontdekken. Waar zit de supermarkt, de drogisterij, het metro/busstation, het lekkere budgetrestaurantje of cafeetje? En op het moment dat het een beetje went, ga ik meestal weer verder.

5 tot 7 dagen vind ik het lekkerst in een beetje grote stad. Dan kun je ook een keer een relaxdagje hebben.
Na mijn bijna flauwval-actie in Ottawa bedacht ik dat af en toe een beetje rustig en geen nieuwe dingen zoeken ook prima is. In plaats van dingen bezichtigen hang ik in het hostel, schrijf wat voor deze blog, lees wat en doe een wasje en ga dan lekker in een tentje zoeken om te lunchen/avond te eten.

In de hostels heb ik veel gesprekjes met kamergenoten en ook het het ontbijt is een goed ontmoetingsmoment. En soms trek je dan een dagje of twee met elkaar op. Samen een stad en elkaar leren kennen. Super leuk! Ook in de bussen, trein, metro of gewoon midden op straat of in een cafe heb je soms spontaan leuke gesprekjes met mensen.
Maar eerlijk is eerlijk, soms zijn er eel eens momenten dat ik een reismaatje mis, al is het maar omdat je elkaar dan al kent.

Toch maakt al het moois en leuks dat ik zie en mag meemaken, dat ik maar blijf houden van het reizen. Ik had alles wat ik tot nu toe heb gezien en gedaan nog niet willen missen. En dan het idee wat ik allemaal nog op stapel heb staan. Daar krijg ik spontaan een lach op mijn gezicht van en een energie boost om weer verder te trekken. En dat is precies wat ik ga doen. Vandaag busritje 12 naar Philadelphia!
Maar ik laat jullie zaterdag nog een keer genieten van New York. Want de afgelopen dagen heb ik weer veel moois gezien en gedaan.
-----
9 different beds, plus 1 bus chair to sleep in.
3 airplanes
4 boats
1 return train trip to Niagara falls
11 bus rides betwern airports, cities and sights.
1 book and half a magazine read
7 museums visited
4 water falls spotted
3 currencies
526 Photos

It's almost impossible to keep up with all and everything I see and all the people I meet. Even in my own diary.
It took a few weeks to get into travel mode. I think I found the right gear while I ws in Quebec.
Living out of your backpack is quite a big shift from your own comfortable room.
Every few days, there's a new bed, a bathroom to figuere out the shower and changing roommates. And a new place to explore. Where to go and where's the supermarket, metro/bus station, the best budget place to foid and a good place for a cup of tea. And just as I've found out all of these things, I'm usually moving on.

I've found now that 5 to 7 days suits me best. It gives enough time to explore, while at the same time allowing myself to have an off travel day. I need these chill out days, I learned from my day in ottawa where I almost fainted. Just hang at the hostel, write for this blog, read a bit and do some laundry.

In the hostels the roommates make for great small conversations and breakfast is also a good time to meet other travellers I've found. Sometimes you join each other for the day. Exploring a city together while you get to know each other a bit at the same time. Those usually turn into great days. Also trains, busses, subways or just right down on the street or in a cafe make great places for small chats with people.
But I have to say that somethimes I have my momemts that I wished I had a travel mate with me. If only for the fact that you already know each other a bit.
But looking at what I've seen and done, its al worth it. I wouldn't have wanted to miss any of it. And thinking about what's waiting for me, it puts an excited smile on my face. Ready to keep on travelling to the next destination. And that's exactly what I'm going to do. Today bus ride number 12 to Philadelphia!

But Saturday I take you to New York one more time. Because I've been busy exploring the last few days.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten