zaterdag 26 april 2014

Vooruitzicht op feest onderweg - Festival forecast

This is my bilingual travel blog, please scroll down for the English post.

Vooruitzicht op feest onderweg - Festival forecast

Voetje voor voetje snuffelen naar koopjes en het overige geld uitgeven aan een iets te hoog geprijsd frietje met. De eerste Koningsdag is voor mij weer verlopen zoals de voorgaande Koninginnedagen. En zeker zo vlak voor mijn vertrek vind ik dat best lekker.

Zo Hollands als Koningsdag is, zo heeft ieder land heeft wel een handjevol unieke festivals. Op mijn reis zijn er twee waar ik naar uitkijk en waar ik alvast accommodatie voor gevonden heb.
Het eerste feestje dat op mijn reisplanning staat is de Onafhankelijkheidsdag van de Verenigde Staten op 4 juli. Het werd kiezen tussen een drietal historische steden, Philadelphia, Washington of Boston. Het is Boston geworden de bakermat van de Amerikaanse revolutie.

In augustus ben ik in Japan. Dat is een maand vol festivals, waaronder Obon. Een periode waarin families hun doden herdenken, graven bezoeken en bon-dansen. Dansen om de geesten van voorvaderen te verwelkomen. Het grootste dansfeest is in het vier dagen durende Awa Odori in Tokushima. Ik ben benieuwd hoe een paar duizend dansende mensen in de straten eruit ziet. Na een ritje in een trein dan, want in Tokushima kon ik geen (betaalbaar) bedje meer vinden dus ik zit een stadje verderop.

----------------------------

Bargain hunting at the vrijmarkt (imagine a public garage sale going on for a few blocks) and eating some overpriced food. The first Kingsday (it's been Queensday for quite some time until last year Willem-Alexander followed in his mother's footsteps) played out as it has been for a few years. Nothing special and to be honest, since I'll be leaving soon I like doing nothing special at the moment.

As we as Dutch have Kingsday, there are numerous unique festivals around the world. I planned on two on my itinerary.
The first festival on my planning is Independence day in the USA on the 4th of July. I had to make a choice between the three historical cities of Philadelphia, Washington and Boston. I went for the city where the fight for freedom began, Boston.

I'll be in Japan during the festival filled month of August. Including Obon. A period in which families remember the deceased, visit their graves and participate in bon-dances. The biggest of this kind of dance is the 4 day Awa Odori festival in Tokushima. Let's see what's that like when a few thousand people dance in the streets. After a short train ride that is from the next nearby city, since I couldn't find an (affordable) place to sleeop anymore.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten